A sikeres súlycsökkentésről 7 pontban

A megfelelő és sikeres fogyás „receptjét” megtalálni korántsem egyszerű. Valójában olyan nehéz a döntés, hogy sokak számára egyenesen életformává válik a különféle diéták alkalmazása, a fogyókúrás magazinok, weboldalak, könyvek mindennapos olvasása.

Vannak olyan kúrák, melyek valóban elindíthatják a fogyást, ám nem biztos, hogy hosszú távú sikerre vezetnek. Én azt mondom, hogy megfelelő belső felkészültség nélkül ne is kezd hozzá.

Te is tettél idénre fogadalmat, hogy fogynod kell 2021-ben?

A járványhelyzet otthon ülésre kényszerít és ha már otthon vagy, akkor eszel-főzöl-nassolsz, vagy épp házhoz rendeled a kajákat. Ez pedig meglátszik már, ha tükörbe nézel.

Ezt a cikket azért írtam, hogy segítsek megtalálni azt az utat, amellyel a jobbik, vékonyabbik énedhez találsz vissza.

Nem létezik egyetlen és legjobb megközelítés – mindenki más és más taktikákkal fog sikereket elérni. Ebben a cikkben pár támogató ötlettel segítek.

 

1.) A türelmetlenség, a sürgetés nagy hiba

Amikor az egészséges táplálkozásról és a testsúly ideálissá tételéről beszélnek, sokan a gyors megoldást keresik. Annak ellenére, hogy tartanak az egészségtelen dolgoktól, mégis “itt-és-most” eredményeket hajszolják..

Néhány hónap már vélhetően túl sok, és miért várhatnánk, amikor a magazinban olvasott legjobb tipp, a legújabb trend ígéretet tesz arra, hogy segít megszabadulni 10 kilótól 10 nap alatt? – a türelmetlenség az egyik leggyakoribb hiba, amivel találkozzam.

 

2.) Lényeg, hogy betartható legyen és
változatos

Csak azért, mert a fogyáshoz kevesebb kalóriát kell fogyasztanod, ez még nem jelenti azt, hogy kevesebb féle ételt kell enned. Az étrendek gyakran akkor a legsikeresebbek, (és egészségesek is) ha sokféle ételt kínálnak, és kevésbé érzed magad korlátozottnak.
Amikor a divatos programok egyes ételféleségeket vagy élelmiszercsoportokat teljesen kiiktatnak, úgy érzed, hogy valamiről lemaradsz. Ezt a hiányt pedig nehéz érzelmileg is feldolgozni. Nincs szükség áldozatokra, a mártírszerep senkinek sem áll jól.

Ha nagyjából bármi megengedett, csak arra kell összpontosítani, hogy a kevésbé egészséges ételeket mértékkel fogyassz, akkor nagyobb valószínűséggel leszel sikeres. A legjobb út az, melyet képes is vagy betartani. Olyan nincs, hogy nem megy – a reménytelenség a második nagy hiba.

 

3.) Tedd élvezetessé és egészségessé az élete

Az “étrend” szónak nálam negatív felhangjai vannak. Utálom ezt a szót. Nekem nem étrendem van, hanem vacsorám, ebédem és reggelim. Élj a saját rended szerint. Tehát azt kell megtalálni, hogy a napi menüt és a napi programod hogyan tudod célzottan irányítani és egészségesebbé tenni. Mert ez az egész RÓLAD SZÓL. Az önelfogadás hiánya szintén hiba.

 

4.) Folyton diétázni egyszerűen szívás

A korlátozás nem visz sehová. Az igazán fenntartható étrend magában foglalja azokat az ételeket, amelyeket szeretsz, néha még azokat is, amelyeket hagyományosan “egészségtelennek” tekintenek. Belefér néha a csoki is és nem “bűncselekmény” pár szem krumplit kérni a hús és a saláta mellé. A merevség hiba!

 

5.) Ne menekülj az evésbe

Tanulmányok azt mutatják, hogy a kevésbé korlátozó étrend következetesebb betartást eredményez. Elgondolkodó tehát, miért rekednek meg sokan egy tiltó, korlátozó ciklusban, mely után a felszabadult túlevés súlyingadozásokhoz vezet.

A korlátozó, túl szigorú diéták általában gyors eredményeket ígérnek, és ez oly sok ember számára vonzó függetlenül attól, hogy jó-e számukra. A legjobb fogyást segítő kúra nem a villámdiéta, hanem az életed következetesebb élése, átalakítása. Hogy ne menekülj az evésbe, mert megvan a biztonságod a jelenben.

 

6.) Találd meg a személyes motivációd

Lépj túl az általános szólamokon, az olyan általános célokon, mint a “fogyás” és az “egészséges állapot”. Gondolkozz magadért, fúrj mélyebbre, és derítsd ki, miért kezdenéd el. Miért, mi a cél, mi mozgat meg legbelül:

● Egy jobb párkapcsolat megtalálása, ha csinosabb vagy?
● Egészségesebbnek lenni a kortársaidnál 50 felett?
● Tartani a tempót a fiatalabb kollégákkal a munkahelyen?
● Visszanyerni az alakod a gyerekek után?
● Példát mutatni?

Ha motivált vagy, és valóban változásra vágysz, akkor sikerülni fog. Mert ha nem, akkor nagyon nehéz lesz betartani.

 

7.) Keress támogatókat

Adj magadnak egészséges segítséget, hogy a motivációd is magas szinten maradjon. Végy magad mellé néhány embert, aki motivál és támogat a sikereidben. Egyeseket a különleges díjak motiválnak, ezért találj ki magadnak néhány különleges ajándékot és vedd is meg magadnak a különböző célok teljesülésekor. Ez lehet egy új cipő, egy masszázs, egy különleges, drága dísznövény a kertedbe – egy jó könyv – bármi, amiben örömet lelsz.

 

Összefoglaló:

Egyértelmű, hogy a megfelelő motiváció és a következetes betartása fogyás támogatásának része. Olyan étrendre van szükséged, amelyet hosszútávon betartható, és általában a korlátozó divatos diétákat szinte lehetetlen néhány hétnél tovább betartani. Segítségre van szükséged, amely előrevisz, biztonságot ad és onnan a többi szinte már csak “technikai részlet”. Mankókat ide kattintva találsz! »»»

 

Üdvözlettel, Katona Zoltán
Életmód Tanácsadó

Értékeld te is a bejegyzést

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (34 szavazat, átlag: 4,50 az 5-ből)
Loading...

 

Te melyikkel kezded?

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 Hozzászólások
Inline Feedbacks
View all comments
A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.