A nagy cukorteszt!

Honnan tudhatod, hogy valóban cukorfüggő vagy-e?

A cukrokról és azok negatív hatásairól már nagyon sokszor beszéltem neked. Ez gyakorlatilag egy olyan téma, ami szinte már-már kimeríthetetlen. Azonban azt soha nem néztük meg, hogy Te vajon cukorfüggő vagy e? És ha igen azt honnan lehet tudni?

Ezért tesztek után kezdtem kutatni és egy külföldi oldalon egy remek tesztet találtam melyet most megosztok veled is Kedves Olvasó! A tesztet egyébként eredetileg Ilyse Schapiro, a híres dietetikus állította össze!

Felkészültél? Akkor vágjunk is bele! 8 kérdés, 8 válasz és az igazság pillanata. Tudd meg, hogy valóban a cukor rabja vagy-e?

1.) Milyen gyakorisággal fogyasztasz cukros üdítőket illetve ételeket?

a, Legfeljebb havonta egyszer-kétszer, nem vagyok édesszájú.

b, Hetente néhányszor megengedek magamnak egy desszertet vagy csokit, de cukros üdítőket sosem iszom.

c, Mindennap.

2.) Milyen egy átlagos reggelid?

a, Főként sósat eszem: rántottát sok zöldséggel

b, Görög joghurtot, zabkását gyümölccsel vagy egy smoothie-t fogyasztok

c, Mindig édeset reggelizem, cukros müzlit, muffint vagy kekszet.

3.) Mennyi cukrot vagy édesítőt teszel a kávédba?

a, Nem rakok bele sem cukrot, sem kalóriamentes édesítőt.

b, Egy teáskanálnyit.

c, Minimum két darabot vagy két teáskanálnyit.

4.) Milyen gyakorisággal mész el csak amiatt valahova, hogy valami cukrosat ehess?

a, Gyakorlatilag soha

b, Néha, amikor nassolni vágyom.

c, Gyakran, hetente egyszer biztos.

5.) Ettél már valaha titokban cukros ételeket?

a, Nem, ha fogyasztok is desszertet, akkor azt is társaságban teszem.

b, Volt már olyan ebben az évben, hogy úgy éreztem, el kell vonulnom egy doboz fagyival.

c, Általában akkor eszem desszertet vagy csokoládét, ha egyedül vagyok, nem akarom, hogy bárki is ítélkezzen felettem.

6.) Előfordult már olyan, hogy félreraktál azért egy cukros ételt, hogy később biztosan jusson belőle neked is?

a, Nem, miért tennék ilyet?

b, Nem jellemző. De ha tudom, hogy egyetlen szelet maradt a kedvenc sütimből, akkor igyekszem hátra rakni a hűtőbe, hogy a többiek lehetőleg ne bukkanjanak rá.

c, Igen, mindig félreteszem magamnak a kedvenceim nasijaimat.

7.) Éreztél már olyat, hogy nem tudsz ellenállni a cukros desszertnek?

a, Csak ritkán, mivel nem szeretem annyira őket.

b, Néhányszor előfordult, hogy nem tudtam ellenállni.

c, Igen, ha ilyen ételeket látok, egyszerűen nem tudok nemet mondani, majd addig eszem, amíg el nem fogy.

8.) Volt már olyan, hogy azt mondtad magadnak egy étkezés során, hogy ez az utolsó eset, hogy ilyet eszel?

a, Nem.

b, A múltban néhányszor megfogadtam, hogy nem eszek több cukrot, aztán rájöttem, hogy hosszabbtávon ezt nem tudom betartani.

c, Sokszor mondogattam már magamnak, de végül csak a bűntudat maradt.

Na, és most jöjjön az igazság pillanata: számold össze, melyik választ adtad a legtöbb alkalommal.

HA A LEGTÖBBSZÖR “A”, VÁLASZT ADTÁL:

Te abszolút nem függsz a cukortól és nem is igazán vagy oda az édességekért. A körülötted lévők kicsit csodálkoznak is rajtad.

HA LEGTÖBBSZÖR “B”, VÁLASZT ADTÁL:

Szuper, a cukros és közted teljesen kiegyensúlyozott, harmonikus a viszony. Ha úgy alakul nem mondasz nemet egy kis finomságra, de nem a cukros ételek és üdítők képezik a táplálkozásod fő részét.

HA LEGTÖBBSZÖR “C”, VÁLASZT ADTÁL:

Hát neked a legjobb barátod a cukor. Bár talán a függőség kicsit erős kifejezés lenne, de az tény, hogy neked már egy kicsit egészségtelen a kapcsolatod a cukorral. Fontos lenne ezt minimalizálnod, mert számos egészségügyi problémát okozhat, ha nem figyelsz jobban oda magadra.

Halljam, milyen eredményed lett?

Üdvözlettel, Katona Zoltán
Életmód Tanácsadó

Értékeld te is a bejegyzést

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (40 szavazat, átlag: 4,75 az 5-ből)
Loading...
Subscribe
Visszajelzés
guest
2 Hozzászólások
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.