A zsírégetés állandó téma, a közösségünk tagjai is rendre teszik fel a nagy kérdést: hogyan is lehet zsírt égetni?

Nos, ez az a dolog, amiről hosszú oldalakat lehetne írni, ám sajnos néha éppen a lényeg vész el. Annyi sok oldal található a neten, ahol mindenféle divatos diétákkal ígérnek csodálatos fogyást akár már néhány nap alatt, a szerencsétlen olvasó pedig nagy kétségbeesésében el is hiszi ezeket a balgaságokat.

Sajnos csak mikor már az egészsége a tét jön rá, hogy valójában azok a gyors diéták semmire sem nyújtottak megoldást. Cikkeim és a naprakész leckéimmel én igyekszem neked útbaigazítást adni, így mai írásomban elhoztam számodra a tényeket, így a zsírégetést mint folyamatot elmagyarázom és bízom benne, hogy talán írásom hatására végre te is leszámolsz a divatos diétákkal, a gyors és látványos változást ígérő trendi fogyókúrás irányzatokkal.
 

Először is: mi az a zsírégetés?

Leegyszerűsítve a zsírégetés nem más, mint a zsírsavak energiaként való felhasználása. Az elsődleges vagyis a legkönnyebben mozgósítható tápanyagok a szénhidrátok, míg a nehezebben mozgósíthatót, nagy energiával bíró üzemanyag nem más, mint a zsír.

Zsírraktáraink egy külföldi tudományos szakcikk szerint átlagban 50-100 ezer kalória energiát tárolnak, a szénhidrátok pedig nagyjából 2000-et. A zsírszövet azonban nem csak a zsiradékban bő táplálkozás során halmozódhat fel – sőt, ezekről a tévhitekről már írtam korábban – hanem a felesleges, kvázi fel nem használt szénhidrát is könnyedén elraktározódhat a zsírszövetekben.
 

Melyik mozgással lehet zsír égetni?

Nos, erre nem létezik egységes válasz, ugyanis mindenkinek a teste más és más, s míg neked lehet a futás válik be, addig nálam lehet, hogy a kerékpározás hoz látványos eredményt. Viszont az egyértelműen ki lehet jelenteni, hogy fizikai aktivitás hatására megváltozik a szervezet energiafelhasználása.

Vagyis, ha te eddig kizárólag ülőmunkát folytattál és a munkahelyedre is autóval vagy tömegközlekedéssel jártál most pedig úgy döntöttél, hogy gyalogolsz, akkor az nyilván fizikai aktivitásnak minősül. Az, hogy a szervezet zsírraktárai mennyire mozgósodnak, az nyilvánvalóan függ a tevékenység idejétől, illetve intenzitásától is.

Amit azonban tudnod kell, hogy napi néhány perc mozgás nem valószínű, hogy elég lesz, ugyanis tudományos tényeken alapul, hogy nagyjából 30-50 perc után kezdenek ürülni a szénhidrát raktárak. Sokan például ezért esküsznek a infrabiciklire*, ahol lehet 30, illetve 50 perces edzés módok közül is választani.
 

Számolj le a divatdiétákkal!

Ezt is már elmondtam jó párszor, de ez az a téma, amit újra és újra érdemes átbeszélni. Ha van is eredmény, akkor is csak rövidtávon és nagy eséllyel nem lesz tartós sem. Jegyezd meg: ne szigorú diétaként gondolj a fogyásodra, sokkal inkább egy fenntartható életmódra, amit hosszútávon is tudsz követni.

Olyan gondolok ami nem megvonásokon, hanem tudatosságon alapul. Fogd fel inkább az egészet tanulásként, semmint szenvedésként. Hiszen gondolj csak bele az egész mennyire izgalmas: megismered a saját tested, az igényeit, új élelmiszereket fedezel fel, új recepteket és fortélyokat. Az egésznek van egy varázsa s ha ráérzel az ízére, akkor gyakorlatilag nem lesz, aki megállítson.

Kíváncsi vagy a helyes fogyókúrás étrend ismérveire? Akkor tarts velem legközelebb is!

Üdvözlettel, Katona Zoltán

személyi edző és táplálkozási szakértő

*ha érdekel az infra bicikli, akkor maradj velem, ugyanis egy soron következő levelemben beszélek erről is bővebben.

Értékeld te is a bejegyzést

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (70 szavazat, átlag: 4,64 az 5-ből)
Loading...

Megosztom
Share on Facebook
Facebook
0
Facebook hozzászólások