Nem csak az a fontos, hogy reggelizz hanem az is, hogy…

Sokan tévesen úgy vélik, hogy reggel egy kávé, narancslé vagy éppen egy joghurt bőven elegendő, ám a helyzet az, hogyha ezeket éhgyomorra fogyasztjuk, akkor bizony azzal nagyon nem teszünk jót az emésztésünknek. Sokszor beszéltem már arról, hogy mik azok az ételek, melyeket érdemes a reggeli órákban fogyasztani, ám arról már kevesebb szó esett, hogy mi az, ami semmi esetre se egyél reggel.

Éppen ezért mai írásomban hoztam néhány olyan ételt, melyeket jobb elkerülni a reggeli órákban, már amennyiben azt szeretnéd, hogy megfelelően működjön az emésztésed, az anyagcseréd és beinduljon a diétád.
 

3+1 olyan ételt, melyeket jobb elfelejteni a reggeli órákban:

1.) Az omlós, felfújt pékárukat jobb elkerülni, ugyanis az ezekben található élesztő negatívan irritálja a gyomorfalat és felfúvódást okozhat. Jobb elkerülni az édességeket is, ugyanis ezek durván megemelik a vércukoszintet, így terhelés alá kerül a hasnyálmirigy, ez pedig hosszútávom akár cukorbetegség kialakulásához is vezethet.

2.) Érdemes elkerülni a joghurtot is, pláne üres gyomorra, mivel a benne található lévő gyomorsav elpusztítja a tejsavbaktériumokat, így pedig éppen a jó tulajdonságuk vész el teljesen. Persze joghurtot lehet fogyasztani, de célszerűbb inkább a reggeli zárásaként beiktatni.

3.) Ne egyél reggelire körtét sem, mert a benne lévő nyersrost felsértheti a gyomorban lévő finom nyálkahártyákat. Kerüld az uborkát és az egyéb más színű zöld zöldségeket is, ezek ugyanis tele vannak aminosavakkal – ami nyilván szuper – de ha éhgyomorra eszed, akkor könnyedén gyomorégést eredményezhet, ami abszolút nem egy pozitív „mellékhatás”.

+1.) Jobb, ha a reggeli órákban a banánt is kerülöd, ugyanis ha éhgyomorra fogyasztod, akkor a véredben lévő magnézium ugrásszerűen megnő, ez pedig sajnos hosszútávon károsíthatja a szívedet is.

Persze most joggal merülhet fel benned a kérdés, hogy akkor mégis mit lehet enni. Nos, máris mutatom.
 

5 ételféleség melyekkel nem lőhetsz mellé:

1.) A zabpehely például kiváló megoldás lehet reggelire, ugyanis egyfajta védőbevonatot képez a gyomorfalon, ami hosszútávon megakadályozza, hogy a gyomorsav kikezdje azt. Ráadásul olyan rostokat is tartalmaz, melyek konstans alacsonyan tartják a koleszterinszinted is. Célszerű lehet reggelire hajdinát fogyasztanod, hiszen ez pozitívan stimulálja az emésztőrendszered, ezenkívül pedig remek protein, illetve vas forrás is.

2.) A tojás is minid jolly joker, ráadásul kutatások egyértelműen bebizonyították, hogy amennyiben tojással indítjuk a napot, akkor a napi kalóriabevitelünk is jócskán lecsökken.

3.) A nyár lévén szuper alternatíva lehet a görögdinnye is, ugyanis ezzel elegendő mennyiségű folyadékot biztosítasz majd a szervezeted számára. Emellett pedig a dinnye jótékony hatással van szemekre, sőt a szívre is, mindez pedig a benne található likopin kedvező hatásának tudható be.

4.) Érdemes lehet reggelente dióval indítani a napot, ez ugyanis normalizálja a gyomor pH értékété, sőt az emésztést is javítja.

5.) Egyetértek azokkal a nézetekkel akik reggelire mézet javasolnak, ugyanis ez remek ébresztő és energiaforrásnak minősül, ugyanis növeli az agyi aktivitást, sőt a szerotonin szinten is szinten tartja, ami köztudottan a jó közérzetért felelős.
 

Te ezek közül mit szoktál enni reggelire?

Baráti üdvözlettel, Katona Zoltán

személyi edző és táplálkozási szakértő

Értékeld te is a bejegyzést

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (97 szavazat, átlag: 4,72 az 5-ből)
Loading...

Megosztom
Share on Facebook
Facebook
0
Facebook hozzászólások