Erre a hőség sem lehet majd kifogás

Tudom, hogy a mozgást nehéz lehet beiktatni a mindennapokba – főleg így nyáron – s szinte abban is biztos vagyok, hogy ilyenkor mindenféle magyarázatokkal próbálod magad menteni. Magyarázkodsz a környezetednek és persze saját magadnak, igyekszel elfedni a valóságot és mindenféle épkézláb mentsvárat találni arra, hogy miért is nem mész le kocogni, sétálni a parkba, miért nem pattansz fel a szobabiciklire, miért nem tornázol otthon vagy egy közösségben.

Azonban a mozgásszegény életmód nagyon durva következményekkel járhat, a kemény egészségügyi kockázatokról pedig nem is beszélve. Úgy gondolom, hogy itt a nyár vége közeledtével ideje felkészülni a hűvösebb őszi szezonra amikor a legideálisabb lehet elkezdeni az mindennapjaidba becsempészni egy kis mozgást!
 

Szeptembertől mindent megváltoztathatsz!

Ráadásul vannak olyan kényes testrészeink, melyeken gyakorlatilag már néhány hét tespedés után meglátszik, hogy éppen nem csinálsz semmit. Gondolom a nyári pihenés és a hatalmas hőségben nem igen fogtál neki tornázni?

Tudom ez most nagyon keményen hangzik, de ha már Te nem vagy magaddal kemény, akkor kénytelen leszek én megmondani, hogy az, amit most csinálsz nem jó. Ahhoz, hogy ráébredj tenned kell valamit fontos, hogy először is belásd és őszinte legyél magaddal: a lustaság nem fél egészség, ahogy a mondás tartja.

A lustaság nagyon durván kikezdheti a tested és a lelked, így hát először is nézzük meg, mely kényes testrészeiden látszik majd meg először, hogy bizony tényleg ellustultál.
 

Mit jelent ez pontosan?

Szakértői vélemények szerint a tényleges mozgásszegény életmód napi 8-10 óra fekvést/ülést jelent, vagyis egy olyan életvitelt, amiben 8-10 órán át egyáltalán nem szerepel aktív mozgás. Nyilván most azt mondhatnád, hogy ez rád márpedig nem igaz, ám ha példának okán irodai munkát végzel és napi 8 órában csak ülsz és közben nem sportolsz semmit, akkor az már bizony sajnos mozgásszegény életmód.
 

Ez miért is baj?

Nos, többek között azért, mert a fizikai passzivitás során az anyagcsere, a nyirokkeringés és a vérkeringés is lelassul, így pedig a zsírsavak lebontásáért felelős enzimek termelődése is nagymértékben csökken, a test pedig sokkal kevesebb vércukrot használ fel.

Ennek következményeképpen jöhet a mentális és testi leépülés is. Előbbi azért, mert a lassú vérkeringés miatt a jó kedélyállapotért felelős hormonok nem képesek megfelelő mértékben termelődni, így pedig megnőhet a depressziós betegségek kialakulásának kockázata.
 

Hol támad először?

Ez nyilván alkati kérdés is, de a legkényesebb testrészeink egyértelműen a has, a popsi és a comb. Ezek azok a területek, amiket először támadnak be durván a zsírpárnák, éppen ezért nagyon fontos, hogy az ülőéletmódot minél előbb megszüntessük.
 

Hogyan kezdjek hozzá?

Nos, elegendő, ha kis lépéseket teszel egy nagyobb cél felé, például, ha napközben, akár az irodában vagy otthon nem csak „ülsz” egész nap, hanem mozogsz közben egy kicsit. Ha például a monitor előtt ülve dolgozol a nap nagy részében, akkor tudnod kell, hogy jogszabály szerint is jár tíz perc munkaközi szünet.

Ez alatt az idő alatt simán kinyújtóztathatod a tagjaidat, kimehetsz a levegőre, de akár végezhetsz néhány karkörzést vagy akár guggolást is. Ha irodaházban dolgozol vagy emeletes házban élsz, akkor érdemes lehet a liftet is tiltólistára tenned, helyette inkább válaszd a lépcsőt!

Hidd el ezekkel az apró lépésékkel kikövezed az utat annak irányába, hogy a mozgás, a sport az életed szerves részévé váljon.
 

Így lesz jobb neked!

A mozgásszegény életmód és az ennek következtében kialakuló elhízás sajnos durva egészségügyi kockázatokkal is járhat. Eredménye lehet a cukorbetegség, a magas vérnyomás, a szívbetegség vagy akár a daganatos betegségek.
 

Ezért tartom fontosnak, hogy elkezdjél érte tenni.

Jövő héten csütörtökön azaz 2019.08.15.-én reggel érkezek egy speciálisan összeállított programmal mellyel szeptember 1.-től egyszerűen és könnyedén megváltoztathatod véglegesen az alakod kényes területeit.
 

Téged érdekelni fog ez a lehetőség?

Üdvözlettel, Katona Zoltán
személyi edző és táplálkozási szakértő

Értékeld te is a bejegyzést

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (60 szavazat, átlag: 4,67 az 5-ből)
Loading...

Megosztom
Share on Facebook
Facebook
0
Facebook hozzászólások