Nálad is előfordul már, hogy hiába tartod be az összes kvázi diétás szabályt és étrendet, illetve mozogsz eleget, megesik, hogy a fogyás egyszerűen abbamarad, a testsúlyod pedig stagnálni kezd?

 
Először is tudnod kell, hogy ez előfordul, egyáltalán nem egyedi eset és nem is arról van szó, hogy rosszul csinálsz valamit, csupán azt jelenti, hogy holtpontra értél. Azonban jó hír, hogy ezen bizony túl lehet lendülni.
 

Hoztam néhány bevált tanácsot arra, hogyan juthatsz túl a holtponton!

Mielőtt részleteiben belemennénk szeretném ha tudnád és tudatosítanád is magadban, hogy igenis lesznek olyan pillanatok és pontok a diétád során, amikor nem működnek a bevált módszerek. Fontos, hogy időt adj magadnak és ne keseredj el és ilyenkor vedd elő a sokat emlegetett kitartás, ha pedig nem adod fel, hidd el az eredményeid is szépen jönni fognak.
 

Mi lehet a holtpont oka?

Először is ennek vannak fizikai alapjai is. Amikor belevágsz egy diétába, akkor a szervezeted először megszabadul a felesleges víztől, ami hirtelen viszonylag sok mínusz kilót jelenthet. Vagyis, ha ezután egyfajta holtpontra kerülsz, azon nem kell csodálkozni, ellenben kitartónak kell lenni.

Persze tudom, hogy amikor egy ilyen nem várt akadályba ütközöl, akkor nehéz lehet fenntartani a kezdeti lelkesedést, de hogy is mondják a „cél szentesíti az eszközt” vagyis pontosan ez az a stádium, amikorra feladásnak még csak a gondolata sem szabad, hogy felmerüljön.
 

Tehát nézzük a súly stagnálásának befolyásoló tényezőit

Ahogy már említettem, annak hogy stagnál a súlyod a legtöbb esetben nagyon egyszerű okai vannak. Az egyik ilyen maga az étrend: a kalóriabevitel csökkenése azt is jelenti, hogy a szervezeted energiája is csökken, így a kalóriaégetés mértéke is csökken, néha pedig leáll.

Ha azonban a tested alkalmazkodik az új helyzethez, akkor bizony a fogyás is újra megindul. Persze joggal merül fel a kérdés, hogy ennek mi lehet az oka: nos, a kevesebb étel fogyasztása ugyanúgy hatással van az anyagcserédre, ha pedig már megszabadultál a súlyod kb. 10 százalékától, akkor könnyen előfordulhat, hogy beáll egy amolyan egyensúlyi helyzet, ahonnan elég nehéz kizökken.
 

Mi lehet még?

A testmozgás szintén befolyásolhatja a fogyás ütemét, illetve mértékét, ugyanis a test egy idő után rááll az edzés üzemmódra, így pedig kevesebb zsírt fogsz elégetni, mert hozzászoksz ehhez az intenzitáshoz. Vagyis, ha már érzed, hogy nem igazán fáradsz el a mozgás közben, amit végzel, akkor itt az idő, hogy egy dinamikusabb verzióra válts. Persze ez nem azt jelenti, hogy akkor most szét kell hajtanod magad. A fokozatosság az aranyszabály itt is.
 

Így juthatsz túl a holtponton!

Ez részben elhatározás kérdése is. Elhatározod, hogy nem adod fel és igenis, ha törik, ha szakad, de túl leszel ezen a nehéz időszakon is. Ehhez nagy segítségedre lesz a belső éned, aki belső hajtóerőként fog motiválni, irányt mutatni.

Tudnod kell, hogy már most rendelkezel minden erőforással, amelyre szükséged van! Csak hinned kell benne, magadban, abban, hogy képes vagy rá!

Tetszett a cikk? Szeretnél még ehhez hasonló tartalmakat kapni? Akkor tarts velem legközelebb is!

Üdvözlettel, Katona Zoltán
Életmód Tanácsadó
Gyors és tartós változást szeretnél? Keress fel: zoltan@homing.hu

Értékeld te is a bejegyzést

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (38 szavazat, átlag: 4,53 az 5-ből)
Loading...

Facebook hozzászólások