A diéta máig ez olyan túlmisztifikált történet, melynek kapcsán millió meg egy cikk születik, de csak nagyon kevés az a használható gyakorlati tudást adó anyag, ami valóban hosszútávon segíti a testsúlycsökkentő törekvéseid.

Máig rengeteg divatdiéta lát napvilágot és hiába tudják a HÖLGYEK, hogy ezek nagyrésze csak rombolja a testüket, mégis egyet-egyet kipróbálna, a miért ne alapon. Pedig a fogyáshoz semmilyen őrült trükkre nincs szükség, csupán tudatosságra és erőfeszítésekre, ez a két alapvető elem, az alfa és az omega.

Vannak, akik teljesen leegyszerűsítik a kérdést és azt mondják, hogy az egész fogyás kérdés nem másról szól, mint a matematikáról: kevesebb kalóriabevitel és már meg is van a tuti recept. Ez alapvetően igaz is, de a túlzott kalóriacsökkenés hosszútávon sokkal nagyon bajhoz vezethet.

Azok a nők, akik túlzásba esnek a kalóriák túlzott kiiktatásával 50 százalékkal nagyon eséllyel híznak vissza hat hónapon belül a kezdő súlyukra, sőt néha még extra kilók is megjelennek. Ez ugye klasszik jo-jó effektus, de akkor a nagy kérdés: mit lehet ezzel kezdeni?

Természetesen léteznek olyan fogyókúrás stratégiák, amik nem valamilyen drasztikus kalória vagy tápanyag megvonások alapszanak, amik inkább egy hosszútávú életmód kialakítására sarkallnak, melyeknek hála a súlyod beállhat egy normál tartományba. De mik ezek a stratégiák? Mutatok néhányat!
 

A D-vitamin is a fogyás kapcsolata

A D-vitamin pótlásának fontosságáról már én is beszéltem neked, hiszen számos pozitív élettani hatása bizonyított már. A D-vitamin pedig a fogyást is segítheti. A Minnesotai Egyetemen végzett tanulmány szerint azok az emberek, akik napi szinten magasabb dózisú D-vitamint vittek be, nagyobb súlyt vesztettek, mint azok, akik nem kaptak eleget ebből a tápanyagból.

Néhány kutatás szerint ráadásul a D-vitamin fokozza a leptin hormon termelését, ami azt jelzi az irányába, hogy „köszi, tele vagyok!”. Mivel a megfelelő mennyiségű D-vitamint élelmiszerekből pótolni nagyon nehéz, ezért célszerű lehet valamilyen étrendkiegészítő mellett letenni a voksodat, a napi minimum mennyiség pedig 1000 NE, de ha 2000 NE-t szedsz, azzal csak jót teszel magadnak főleg ha mellette minél több időt töltesz a szabadban és természetes D-vitaminnal töltöd fel szervezetedet.
 

Fogyj az érzelmeid kordában tartásával!

Az érzelmi evésről is beszélgettünk már néhányszor, de a dolognak van egy másik oldala is. Ismerős az a szitu, amikor ülsz egy étteremben a barátaiddal, a főétel után pedig mindenki a desszerteket kezdi csekkolni? Na, ilyenkor szoktuk elkövetni azt a hibát, hogy a csordaszellem jegyében mi is befalunk egy bazi nagy krémest vagy túrótortát vagy csokitortát, vagy bármit, ami édes.

Ilyenkor persze felmerül a kérdés, hogyha a többiek a kútba ugranak, akkor te utánuk ugrasz? Azért, mert ebéd után az egész bagázs degeszre zabálja magát valami cukros izével az nem jelenti azt, hogy neked is követned kell a példájukat, pláne, ha úgy is érzed, hogy az ebéddel bőven jóllaktál. Az érzés, miszerint kinéznek majd, ha nem eszel, ne kerítsen hatalmában. Inkább rendelj egy kávét, ami fényévekkel kevesebb szénhidrátot tartalmaz és lehet, hogy az még jobban is fog esni.

Egyes tanulmányok bizonyítják, hogy mind a nők, mind a férfiak bűntudatod, szorongást, sőt haragot éreznek olyankor, amikor nem viselkednek egyetemesen a többiekkel, ennek leküzdése, azonban tanulható, ráadásul van az a Woody Allen idézet, hogy „nem akarok olyan klub tagja lenni, ami elfogadna engem tagjának”, na ezekben a helyzetekben legyen inkább ez a mantrád!
 

Egyél és rágj lassabban!

Egy tanulmány szerint azok az emberek, akik minden harapás alkalmával legalább 40-szer rágták meg a falatot 12 százalékkal kevesebb ételt fogyasztottak, mint azok, akik csak 15-ször rágtak. Ha hosszabb ideig rágunk, akkor a test sokkal kevesebb fog termelni abból a hormonból, ami az étvágyért felelős. A rágás tehát egyértelműen pozitívan stimulálja a test étvágycsökkentő hormonjait. Ráadásul a rágás során megindul a nyáltermelés és már a szájüregünkben elkezdődik az emésztés első fázisa: a gyomrunknak megfelelő állagúvá készítjük el az ételt azzal, hogy az ételt felaprítjuk és megfelelő mennyiségű nyállal “pépesé” aprítjuk.
 

A több mozgás beiktatása

Nagyon sok NŐNÉL kardinális dolog a mozgás beiktatása az életvitelükbe. Nem is konkrétan arról van szó, hogy menj le a terembe edzeni, hanem az általános értelemben vett mozgásról. A tény, hogy ülő munkát végzel durván felgyorsíthatja a test zsírraktározását. Éppen ezért, ha olyan is a munkád, ami egy székhez láncol, akkor is óránként egyszer kelj fel és sétálj legalább öt percet. Tegyél egy sétát az irodában, beszélgess néhány munkatárssal, a lényeg, hogy mozgasd át a tested.
 

Neked melyik tetszik a legjobban?

Üdvözlettel, Katona Zoltán
életmód tanácsadó

Értékeld te is a bejegyzést

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (28 szavazat, átlag: 4,96 az 5-ből)
Loading...

Facebook hozzászólások