Hiába vágsz bele egy diétába, egyszerűen nem tudsz látványos eredményeket produkálni?

.

Ahogyan szerintem Te is, a legtöbben jól csinálják: eldöntik, hogy igen ezt most tényleg akarom, kitartóak, tartjátok az étrendet, a tornát, de mégis valahogy nem akarnak lefele kúszni ezek a plusz kilók.

Kemény csata ezt én is tudom jól, hiszen magam is megvívtam a saját harcomat, ilyenkor ugyanis nemes egyszerűséggel saját magadat kell legyőzni. Ebben pedig hatalmas szerepe van a tudatalattinak, ugyanis gyakorlatilag ez az, ami birtokolja az akaraterőd. Mire is gondolok pontosan? Máris mutatom!
 

Te is állandóan éhes vagy a diéta alatt? Elmondom, hogy miért!

– hirdetés –

Tudományos tény, kutatások bizonyítják, hogy a diéta idején az ételekhez való viszony alapjaiban változik meg, ugyanis ilyenkor kénytelen vagyunk azzal foglalkozni, hogy mit, mikor és mennyit eszünk. Vagyis nagyon tudatosan oda kell figyelnünk, megtervezni a napi menüt, ilyenkor pedig akarva akaratlanul is, de eszünkbe jutnak azok a bűnös finomságok, amiket aztán tényleg nem szabad enni.

Ennek következményeképpen pedig némileg megváltozik az idegrendszer hozzáállása az ételekhez vagyis ezért van az, hogy a diétázók még jobban kívánják az ételeket, sőt sokkal többször gondolnak a kajára, mint a fogyókúra előtt.

Ilyenkor gyakorlatilag sokkal jobban esik minden falat, mert élvezeti értéket ad, sőt a dopamin szint is emelkedik. Persze ezután jön a bűntudat és az önostorozás… és joggal merül fel a kérdés:
 

Akaraterőm merre jársz?

Az, hogy ki mekkora akaraterővel rendelkezik abszolút személyenként eltér. Azonban elvitathatatlan tény, hogy az akaraterőd lesz a sikered záloga, enélkül minden csak hamis próbálkozás. A fogyókúra megváltoztatja a gondolkodást, és brutálisan befolyásolja az alap döntéshozási funkciókat.

Míg egyesek ebben elbuknak, addig másik képesek teljesen kizárni a tudatukból az ételek iránti kényszeres sóvárgást. Egy vagy két bukás azonban nem azt jelenti, hogy ne tudnál felállni és te is megálljt parancsolni az agyadnak. Itt jön képbe a tudatos jelenlét és az önmagad leküzdése.
 

De hogy csináljam?

A tudatos jelenlétet lehet fejleszteni és ez nem csak a diétás kérdésekre, hanem az élet minden területére igaz. Akaraterővel nem csak fogyni tudsz, hanem kvázi bármit elérni az életben, hiszen ahogy fentebb már említettem akaraterő nélkül minden csak hamis illúzió.

Tudom, hogy ez durván hangzik, de ahhoz, hogy egyről a kettőre juss az életben, egyszerűen elengedhetetlen, hogy kitartó légy. A fogyás szintjén ez úgy működhet, ha megpróbálod elterelni a gondolataidat a fogyás szándékáról. Erre szoktam azt mondani, hogy nem fogyni kell, hanem életmódot váltani a kilók olvadása pedig járulékos győzelem.

Ha eltereled a figyelmed, ha nem kényszerként, hanem napi rutinként tekintesz a fogyásra, akkor lekerül a válladról egy súlyos teher. Nem kényszerként, szükséges rosszként fogsz tekinteti a diétára, hanem egy tudatos döntésre, életmódra, ami akár egy életen át elkísér majd.

A tudatos jelenléttel megtanulhatsz hosszútávon gondolkodni, ezzel pedig nem csak a fogyásban lehetsz sikeres, hanem bármi másban. A sikeres emberek a jelenben élnek, koncentráltan fókuszálnak, tanulnak a múlt hibából és tudatosan készülnek a jövőre.

Ebben rejlik a sikerük, a vágyott cél elérése. Ezek a taktikák, módszerek az élet számos területén bevethetők, hiszen az alapok ugyanazok csak színterek változnak. Ezért nem javaslom sosem a szigorú megvonásokon alapuló diétákat, mert ezek egyrészt károsítják az egészséged, másrészt úgy teszik próbára az akaraterőd, hogy tudat alatt te is biztos vagy a bukásban, ezzel pedig csak felesleges frusztrációt, stresszfaktort generálsz magadnak. Élj a jelenben, kis lépésekkel haladj a célod feléd és ne feledd: Te is képes vagy rá!

Mi a véleményed?

Üdvözlettel, Katona Zoltán
Életmód Tanácsadó

Értékeld te is a bejegyzést

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (39 szavazat, átlag: 4,64 az 5-ből)
Loading...

Facebook hozzászólások