Hétről hétre küldöm számodra a leveleket, melyekben rendre igyekszem neked tippekkel és ötletekkel szolgálni, melyek segítségével tartós eredményeket produkálhatsz a fogyás terén.

Mégis többen vagytok akik azzal kerestek meg, hogy az eredmények elmaradnak. Ilyenkor a legtöbben csak annyit kérdeztek: miért is olyan nehéz a tartós fogyás? Persze ennek számtalan oka lehet, többször beszéltem már az egészségügyi tényezőkről is, ám sok esetben nem az egészségügyi kockázatok miatt nem indul be a fogyás. Mai cikkemben arra igyekszem neked választ adni, hogy miért is olyan nehéz a tartós fogyás, illetve arra is
adok választ, hogy miként tudsz ez ellen tenni.
 

Gyerekjáték volna fogyni?

Alapvetően néhány kilót leadni nem egy nagy dolog, ám utána megtartani azt a súlyt, na az már egy komolyabb feladat. Pláne a mai világban, amikor egyik csoda diéta követi a másikat, amik közül gyakorlatilag mindegyik tartós eredményt ígér csak éppen egyik sem hozza el a várt hatást.

Persze fogyni ezer féle módon lehet, ám a kérdés az, hogy megéri-e tönkre tenni a testünket néhány leadott kiló érdekében?! Pláne úgy, hogy a lefogyott kilók nagy valószínűséggel vissza is jön majd.

Ha a tartós fogyás a célod, akkor nagyon fontos, hogy ne a koplalást válaszd, mint opciót, illetve ne olyan diéta mellett tedd le a voksod, ami valamelyik létfontosságú tápanyag megvonásán alapszik. Tudom, hogy erről már beszéltünk, de sokan vagytok, akik még mindig megfeledkeztek róla és azt kérdezitek tőlem, hogy vajon, ha kiiktatjátok végleg a szénhidrátot, akkor fogyni fogtok-e.

Nem győzöm hangsúlyozni, hogy a szénhidrát sem az ördögtől való, sőt a jó szénhidrát kell a szervezetnek, ennek ellenére még mindig rengetegen vagytok, akik ezt nem akarjátok megérteni. A tartós fogyás érdekében tehát fontos, hogy kerüld a koplalást.

Hidd el az nem megoldás, hogy napokig nem eszel semmit, mert utána könnyen zabáló üzemmódba válthatsz, aminek hatására akár duplán is visszajöhetnek a kilók. Ezenkívül ne legyél szélsőséges.

Sokatoktól hallom, hogy akkor innentől kezdve csak egy-egy fajta ételt esztek, ám ez egyáltalán nem jó megoldás, ugyanis a tartós fogyás egyik titka éppen a változatosságban rejlik. A diéta ugyanis szerintem nem egy átmeneti állapot, hanem egy hosszútávú törekvés, pont ettől lesz tartós is.

Vagyis ne csináld azt, hogy csak egyfajta étel mellett köteleződsz el, hanem igyekezz változatosan étkezni, hidd el erre számtalan lehetőséged van, nem hiába küldök én is neked receptötleteket.
 

De akkor mégis miért hízunk vissza?

Többek között azért, amit fentebb is említettem. Mert a legtöbben a diétára átmeneti állapotként tekintetek. Persze nyilván te sem akarsz életed végéig fogyókúrázni, ám ha követsz egy étrendet, majd utána azzal leállsz jó eséllyel szeded vissza a leadott kilókat.

Éppen ezért mondom, hogy a fogyásra nem úgy kell tekinteni, hogy oké, akkor most két hónap alatt megszabadulok minden súlyfeleslegtől aztán jó világ van. A titok nyitja az életmódváltásban rejlik. Vagyis, ha követsz egy étrendet, akkor célszerű azt hosszútávra, akár egy életre tervezni. Fontos, hogy megtanulj helyesen és jól táplálkozni, úgy hogy közben ne sanyargasd a tested.

Ha ügyes vagy akkor könnyedén összeállíthatsz egy olyan étrendet, amivel jól is lakhatsz, de a kalóriatartalmának hála nem is hízol majd vissza. Néhány hét  után már tudni fogod, hogy mit ehetsz és mivel.

Ezek az ételek pedig hidd el finomak és tartalmasak, nem kell azt hinned, hogy a diétás étrend törvényszerűen rossz. Sőt, igenis lehet változatosan, kreatívan főzni ilyenkor is. Ha nem hiszed, akkor kövess továbbra is. hiszen pont ezért készülök neked újdonságokkal, receptekkel, mert szeretném, ha megértenéd, hogy a tartós fogyás kulcsa tényleg csak egy karnyújtásnyira van tőled.

Üdvözlettel, Katona Zoltán
Életmód Tanácsadó

Értékeld te is a bejegyzést

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (76 szavazat, átlag: 4,57 az 5-ből)
Loading...